TVØ besøg hos Vespa Klub Vestjylland

- inspiration til at deltage i andre klubbers ture

Da jeg i forbindelse med en ulykke i marts måned har været sygemeldt hele sommeren, har jeg haft god tid til at sidde foran computeren, og se hvad der "rører på sig" i de forskellige Vespa klubber. Der er nogle, som er mere aktive end andre, men det er glædeligt at se, at der er aktiviteter i alle klubber- En af de aktiveteter der umiddelbart lød interesant, var en VKV tur d. 24. september, hvor der også var noget med at grille, så straks røg der en mail til Hr. Tanggaard, om der var mulighed for at deltage i denne tur, og som altid, kom der hurtigt svar tilbage, "du skal være velkommen".

En anden ting var, at jeg sidst på sommeren fik muligheden for at købe en Vespa 300 GTS, og "kom til at gøre det", jeg måtte simpelthen benytte mig af det gode tilbud. Og derfor jeg gik rigtigt og glædede mig til dagen, hvor jeg skulle prøve det ny indkøbte køretøj på turen til Esbjerg. Jeg har hidtil kørt klassisk Vespa, men må Indrømme, at de moderne Vespa’er kører rigtigt godt, de gamle har dog stadig mere sjæl, og dem kan man bedre selv reparere, hvis de går i stykker.

Tre nye og en klassisk" mødtes i Esbjerg

Jeg kørte fra Haslev kl. 06:35 med kurs mod Tjæreborg, hvor Johnny havde lovet, at have en kande kaffe klar, så vi også lige kunne sludre lidt, jeg var fremme hos ham kl. 09:25 med 2 tankninger på vejen derover, jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes altid, at der er modvind, når man kører til Jylland. Kaffen blev drukket, og pludselig var det tid til at køre ind til Esbjerg, hvor vi skulle mødes med Peer, men samtidig havde Finn fra TEAM ØST også meldt ud, at han gerne ville deltage, så han var også mødt op på sin 200 GS.

Da vi alle 4 nu var mødt frem kørte Peer forrest ud til "Karlsgårdeværket", som vi skulle se lidt på, og man må sige, at brdr. Tanggaard kan deres lokal historie, selv fiskene ved Peer alt om. Derefter kørte vi over til Karlsgårde sø, hvor der er nogle "sheltere" med grill , der tog Peer lige sin taske/topbox ned fra Vespaen, og den indeholdt alt, hvad der skal bruges til en hyggelig "grillning" til fire personer, drikkelse, bestik, tallerkener, kartoffelsalat, pølser, ketchup, sennep, der manglede intet (utroligt hvad der kan være i en topbox). Da grillen var blevet varm skiftedes Per og Johnny til at vende pølser, mens Finn og jeg kun skulle tænke på at spise.

VKV 2.JPG (164360 byte) VKV 3.JPG (196061 byte)
Grillen gøres klar "bare spis"
VKV 4.JPG (164791 byte) VKV 5.JPG (169200 byte)
"Ta' nu en pølse mere" De gode og gæstfrie værter

Da vi havde siddet og spist og hygget i et par timer var det tid til at komme videre, da Per og Johnny havde en aftale med noget hockey i Esbjerg, og Finn og jeg havde også et par km hjem igen, og vi aftalte at slå følge til Langeskov, hvor Finn havde et andet ærinde. Da jeg var hjemme igen, kunne jeg sidde og tænke tilbage på en dejlig dag, og nogle hyggelige timer i selskab med VKV, stor tak til dem. Jeg kørte ca. 650 dejlige Vespa kilometer og brugte 25 l benzin.

Med dette lille indlæg vil jeg opfordre medlemmerne i klubberne til at følge med i hvilke ture i de andre klubber har på programmet, og evt. køre med på nogen af dem, jeg synes det er en fornøjelse at komme ud og se lidt andet end "det lokale" samt snakke med andre klubbers medlemmer om deres erfaringer med Vespaerne.

Mvh. Martin Team Vespa Øst. Red. Ove.