Team Vespa på Gavnø Autojumble 2010

Adskillige gange har Team Vespa deltaget i Gavnø Autojumble og ingen undtagelse i år, og heldigvis var vejret super til dette store udendørs arrangement med mere end 1000 deltagere, for Team Vespa gav det også fin tilslutning med 14 Vespaer og 20 deltagere i alt. Og flere medlemmer med på turen for første gang, meget positivt.

Ruten til Gavnø er år for år til dels blevet fast indarbejdet, så selve turlægningen går mere eller mindre af sig selv, og med mindre der opstår større tekniske problemer, holder tidsplanen godt. Det er en tur for de morgenfriske, starten går allerede klokken 07:00 fra Toftegårds Plads, opsamling Mosede Fort 08:30 og Køge Torv klokken 08;00, og ikke mindst for de deltagere der kommer fra Nordsjælland, gjaldt det derfor om at være morgenduelige med de mange kilometre de skulle køre for nå frem til Mosede 08:30.

Jespers Sprint kunne ikke lide de røde lys, idet den gik i stå nogle gange, når vi holdt for rødt og var svær at starte igen, så ind imellem måtte den løbes i gang, men det var jo ikke et problem, og vi holdt fint tidsplanen alligevel.

Team Vespa fyldte godt op på OK tanken i Haslev.

I Haslev var der optankning på OK tanken og her var det også, at 2 af klubbens medlemmer på de kanter, Martin og Lars, stødte til, Martin var dog allerede taget til Gavnø, for at kapre en god plads i MC afdelingen, men Lars stod klar på tanken og skulle være guide på den sidste del af turen ned gennem små idylliske landsbyer til Næstved og Gavnø. Denne del af ruten er en meget flot tur med mange skarpe sving og rig lejlighed til at afprøve Vespaens vejbeliggenhed og chaufførens svingteknik, især i år, med Lars som guide, var der fart over feltet, og vi sneg os sine steder op i nærheden af de 80 km/t. Vel ankommet til bilkøen til Autojumble Gavnø blev Lars tilhvisket et tip fra en af deltagerne, der foreslog, at tage den plads der er på venstre side af bilkøen i brug, til at komme lidt hurtigere frem til udstillingsområdet. Som sagt så gjort, og i løbet af et øjeblik havde vi overhalet alle bilerne venstre om, heldigvis uden ukvems ytringer fra det ventende bilfolk, og var kommet frem til Team Vespa standpladsen. Her havde Martin og Martins kammerat Ole allerede sat Klub - pavillonen op, og var klar til at dirigere de mange Vespaer på plads, og Martin fik også hurtigt sat de medbragte oplysningsskilte, med de tekniske specifikationer, op foran hver scooter, alt var meget vel tilrettelagt fra Martins side, kort sagt alt var tegnet og tilrettelagt til mindste detalje. Vi fik taget de medbragte stole frem, for nu var det også tid for self service morgen completen, som Martin ligeledes havde sørget for. Og for lige gøre det hele fuldendt, var der en lille skarp til halsen, en dejlig modtagelse at opleve som deltager/udstiller på Gavnø Autojumble.

Godt besog hos Team Vespa.JPG (218102 byte) Reserveret Paw sade.JPG (81800 byte)
Mange besøgende hos Team Vespa. Reservet stolesæde, uha, der er forskel på folk og stole.
Lirekassemusik til arbejdet.JPG (265379 byte) Ole Jensen fra VKK på besog.JPG (164127 byte)
Lirekasse musik til arbejdet. Ole fra Vespa Klub København på besøg.

Dagen på Gavnø var til fri afbenyttelse, men det hyggelige samvær på klubstanden var helt i top, og Vespa teknikken blev vendt og drejet. Men jeg tror også, at alle turdeltagere benyttede lejligheden til en Rundtur på udstillingen, for der var meget at se på. På Team Vespa standen var der også mange besøg i dagens løb, både hvad angår klubbens egne medlemmer, og de mange besøgende, der viste interesse for vore Vespaer, nogen for et godt råd om et teknisk problem, men mange med en fortælling om dengang de havde en Vespa og de oplevelser den var forbundet med. Helt uventet fik vi besøg af kassereren for Københavns Vespa Klub, Ole Jensen, en klub der har eksisteret siden 1954, en oplysning der nok kan give anledning til respekt. Vi fik en rigtig god snak med Ole, og samtidig en aftale om at holde kontakten ved lige.

Uden mad og drikke dur helten som bekendt ikke, og madpakkerne blev fundet frem og nydt i det grønne. Malene kom, som også ved tidligere besøg på Gavnø, med hjemmebag i flere udgaver lige til eftermiddagskaffen, perfekt timing. Men efter at have klaret det kulinariske måtte en enkelt deltager også tage sig en Morfar.

Vi nærmede os efterhånden det tidspunkt, hvor udstillerne må pakke deres udstilling sammen, og der blev lidt uro på Vespa standen, så stille og roligt gik vi i gang med at bryde op. Hjemturen foregik ad næsten samme rute som udturen, dog med et lille ekstra stop hos Martin og Malene, hvor vi fik en forfriskning. Resten af turen hjemover forløb uden vanskeligheder. Stor tak til Martin og Malene for super organisering og udstrakt service på turen og på Gavnø. En fin dag på tur med Team Vespa.

Ref Ove.